Workshopy

SC

  • 18. 4. 11.00
  • DF JAMU 202 Aula

Jak dobře a bezpečně inscenovat boj pro jeviště i kameru

Cílem workshopu je zasvětit účastníky do oboru scénického ztvárnění ozbrojeného i neozbrojeného boje a násilí. Budeme se věnovat práci s tzv. přesvědčivým úhlem, dynamice, synchronizaci, estetice pohybu a bezpečnosti práce specialistů pro stage fight. Náplní workshopu bude praktická výuka technik scénického boje – reakce na zásahy, boj beze zbraně a inscenované násilí, manipulace se zbraní, jevištní a divadelní šerm. Na jednoduchých bojových choreografiích si vyzkoušíme věci zřetelné i nezřetelné pro diváka nebo kameru.

LEKTOR: PETR NŮSEK

Lektor se podílel například na filmech Bathory, Tristan a Isolda, Hellboy, Letopisy Narnie 2, Satisfakce 1720, seriálu Borgias, počítačové hře Kingdom Come: Deliverance, divadelních hrách a muzikálech Johanka z Arku, Robin Hood, Drákula, Tři mušketýři, Muž se železnou maskou, Cyrano z Bergeracu, Romeo a Julie,... 

HI

  • 18. 4. 11.00
  • Astorka

Praktický workshop, zaměřený na herecká cvičení, který kombinuje různé improvizační techniky a na konci vyústí v samotný improvizovaný happening. 

LEKTOR: PÉTER FORGÁCS

Péter Forgács vystudoval divadelní režii na University of Theatre and Film Arts v Budapešti. Po studiích působil v sedmi profesionálních divadlech v Budapešti, Nyíregyháza, Miskolci a Győru. Od roku 2001 vyučuje na University of Theatre and Film Arts v Budapešti.


Hodina se skládá z úvodního rozehřátí a následného cvičení na uchopení rovnováhy, kreativity pohybových impulzů, využívání váhy a práce se zemí. Snahou není jen práce s formou, nýbrž uvědomování si sebe a tohoto procesu pozorování samotného. Cítění těla v prostoru, objevování jeho dynamických možností ke zjednodušení a osvobození pohybu. Hodina je založena na zkušenostech s odlišnými styly contemporary, moderních technik Graham a Limon, release, včetně floorwork a jógy. Fokus je na klouby a na ekonomické využití pohybu skrz analýzu směru, uvědomění si sekvencování-rozkládání pohybu, impulzů a plynulosti. Součástí je rovněž využití centra těla a vnitřních svalů ve smyslu usnadnění práce s energií a silou. Se silným centrem těla se můžeme hýbat plynule a ekonomicky na všech úrovních. Dalším bodem hodiny je vertikální pohyb: klouby, chodidla, nohy, ruce, páteř, zapojení Release techniky skrz specifický pohybový materiál. Posledním zastavením je pasáž zaměřená na pohyb do prostoru, změnu směrů a úrovní, využívání impulzů, sekvencování, toku a stavby závěrečné pohybové fráze. Celou hodinu zakončíme strečingem, abychom předešli zranění.
Po kolektivním rozehřátí se cvičeními na pozornost, uzemnění, a bytí v kontaktu se sebou i druhými se zaměříme na práci ve dvojici za použití různých technik, nápadů a teorií k vytváření duetu a zdokonalení naší partnerské spolupráce.

LEKTOR: MARTIN DVOŘÁK

Martin Dvořák je tanečník, choreograf, režisér a pedagog. V deseti letech započal osmileté studium na Taneční konzervatoři v Brně, které zakončil v roce 1997 maturitou a absolutoriem. Již od roku 1988 trvale spolupracoval s brněnským Národním divadlem na představeních opery a baletu. V roce 1996 získal částečný úvazek jako člen baletního souboru ND v Brně. Po ukončení studia nastoupil do prvního profesionálního angažmá do Laterny Magiky v Praze. V květnu a červnu 2012 absolvoval studium hatha jógy v Indii / Himalaja-Pradesh. V roce 2013 ukončil magisterské studium Movement Research naAnton Bruckner Privat Universität v Linzi.

 

MP

Vizváryho metoda tělesného mimu vznikla na základě jeho dlouholeté vědecké práce. Představuje současné vnímání tělesného mimu, kdy se inspiruje elementárními principy moderní pantomimy, fyzického divadla, současného tance, Nového cirkusu nebo tance Butó. Je potřebným základem ve studiu práce s tělem v oboru mimického divadla. Zároveň díky svému charakteru může otevírat možnosti jiným divadelním formám. Workshop seznamuje studenta s Vizváryho metodou. Využívá technické systémy, ale i herecké metody pro sólovou nebo skupinovou tvorbu se zaměřením na nalezení vlastního performera v duchu mimického vyjadřování.

LEKTOR: RADIM VIZVÁRY

Radim Vizváry je známý český mim, performer, režisér, pedagog a choreograf. Patří mezi jedny z nejvýraznějších mezinárodně uznávaných osobností současného mimického divadla v Evropě. Je spoluzakladatel mezinárodně úspěšného divadelního souboru Tantehorse (dříve Teatro Pantomissimo), uměleckým šéfem domácího souboru Mime Prague a kmenovým režisérem souboru Tichá Opera, který propojuje operu s pantomimou. Úzce spolupracoval s divadelním souborem Teatr Novogo Fronta a hostoval v souboru Spitfire Company. Je ředitelem a dramaturgem festivalu MIME FEST.

FA 

  • 21. 4. 10.00
  • DF JAMU 202 Aula

Umělecký soubor Cirk La Putyka se věnuje žánru nový cirkus, kde se snaží překračovat hranice akrobacie, moderního tance, loutkového divadla a sportu. Každoročně se účasní festivalů po celém světě a navazuje spolupráce s různými umělci či soubory. První část workshopu - na úvod taneční rozcvičení - contemporary dance povede Šárka Bočková (mimo jiné členka souboru 420 people a lektorka studia nové scény ND v Praze). Druhou část - základní principy koordinačních a balančních technik v novém cirkuse s využitím pro párovou akrobacii povede Jana Smolíková (sportovní akrobatka a lektorka Cirk La Putyka studio).

LEKTOR: CIRK LA PUTYKA

Umělecký soubor Cirk La Putyka se věnuje žánru nový cirkus, kde se snaží překračovat hranice akrobacie, moderního tance, loutkového divadla a sportu. Každoročně se účasní festivalů po celém světě a navazuje spolupráce s různými umělci či soubory. Workshop povedou členky souboru Šárka Bočková a Jana Smolíková.

Tým #ENC18