POROTA
Přestože má festival nesoutěžní charakter, nejinspirativnější umělecké výkony jsou každoročně oceňovány cenou Marta, kterou udílí porota složená z českých a zahraničních divadelních profesionálů. Porota přináší svůj pohled a posuzuje konkrétní umělecké výkony studentů. Porota udílí ceny v kategoriích, které sama určuje, např. režie, scénografie, ženský a mužský herecký výkon, dramaturgie, scénická hudba, scénář, apod.
Kritéria ocenění Marta ke stažení zde
Alan Salzenstein
![]() |
Alan Salzenstein působí jako profesor na DePaul University v Chicagu a jako vedoucí Performing Arts Management a MFA/Arts Leadership program v The Theatre School. Byl prezidentem mezinárodní akademické skupiny Association of Arts Administration Educators, a také je členem ENCATC. Během posledních třiceti let zastával různé pozice výkonného ředitele pro širokou škálu uměleckých organizací. Vzhledem k jeho dlouholeté praxi v oblasti divadelního producentství figuruje jako supervize pro řadu speciálních akcí a udržuje aktivní poradenskou službu pro umělce a umělecké organizace. Přednáší o tématech managementu umění a právních otázek v oblasti umění po celé Severní Americe, Evropě a Asii. Je také právníkem a zaměřuje se na otázky vztahující se k umění. |
Péter Forgács
Péter Forgács studied theatre directing at the University of Theatre and Film Arts in Budapest as well as English literature and the Theatre history at Hebrew University in Jerusalem. After his studies, he worked at 7 different professional theatres in Budapest, Nyíregyháza, Miskolc and Győr. Among his most remarkable works are, for example, Midsummer Night’s Dream (entitled "Dream") in Komárno, Slovakia; Three Sisters (HOPPart company, Budapest) and many more. After his successful production in Komárno, he returned there to work on another show entitled The Death of a Salesman, by Arthur Miller. Since 2001, he is teaching at the University of Theatre and Film Arts in Budapest and has participated with his students at several festivals in Bratislava, Beograd, Milano and even the SETKÁNÍ/ENCOUNTER festival in Brno. |
Alena Zemančíková
![]() |
Alena Zemančíková vystudovala dramaturgii na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Po letech manuálních zaměstnání pracovala od roku 1988 jako dramaturgyně Západočeského divadla v Chebu. Od roku 1997 je zaměstnána v Českém rozhlase. Napsala tři rozhlasové hry a natočila řadu autorských dokumentů a literárních pořadů. Nakladatelství Mladá fronta vydalo v roce 2008 povídkovou knížku Bez otce, kterou odměnilo v r. 2009 nakladatelskou cenou za původní českou prózu. V roce 2009 vydala v nakladatelství Brkola Praha dětskou knížku Mařenka a Čenda, která byla nominována na Zlatou stuhu za beletrii pro děti. V plzeňském nakladatelství Pro libris vyšly roku 2012 krátké texty v knize nazvané Značkování, která byla v následujícím roce odměněna Cenou Bohumila Polana. Poslední vydanou publikací je román Příběh v řeči nepřímé, vydaný nakl. Větrné mlýny v roce 2015. Kromě rozhlasového vysílání spolupracuje s Týdeníkem Rozhlas, časopisy Listy, Tvar a s literární přílohou deníku Právo Salón. Pravidelně píše sloupky pro internetový deník Referendum. Externě vyučuje divadelní teorii a kritiku na Akademii múzických umění v Praze. |
Kamila Polívková
![]() |
Vytvořila kostýmní výpravy a scénografie k desítkám českých i zahraničních inscenací, z nichž mnohé získaly řadu ocenění a hrály se na významných mezinárodních festivalech i scénách. V letech 2004-2012 působila v Pražském komorním divadle v Praze (Divadlo Komedie) pod vedením Dušana D. Pařízka jako kostýmní výtvarnice a scénografka, od roku 2007 pro tento soubor vytvářela také grafický design a fotografie. S režisérem Dušanem D. Pařízkem pravidelně spolupracuje v německy mluvících zemích (Salzburger Festspiele, Deutsches Theater Berlin, Staatsschauspiel Dresden, Deutsches Schauspielhaus in Hamburg, Schauspielhaus Zürich, Düsseldorfer Schauspielhaus, Rezidenztheater München, Burghteater Wien a další). Po prvním inscenačním projektu Květy skořicovníku (podle textů čínské básnířky Li Čching-čao uvedeno v Divadle v 7 a půl Brno) následoval na počátku divadelní sezóny 2009/2010 její režijní debut v Pražském komorním divadle, vlastní dramatizace románu Thomase Brussiga Hrdinové jako my a dále inscenace hry Ödöna von Horvátha Víra, láska, naděje a SAM autorky Kathariny Schmitt. V současnosti působí jako kmenová režisérka Studia Hrdinů v Praze (Den Opričníka, Mileniny recepty, Říše zvířat, Skugga Baldur, Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny). Na scéně Schauspielahus Zürich pro mezinárodní festival Transit Zürich inscenovala hru Darji Stocker Precious.
Kamila Polívková získala Cenu Divadelních novin v sezóně 2015/2016 za autorství a režii česko-islandské inscenace Skugga Baldur v kategorii Alternativní divadlo a byla nominovaná na Cenu Alfréda Radoka v kategorii Scénografie roku 2009, v kategorii Talent roku 2010 a na cenu Český lev 2012 za nejlepší výtvarné řešení filmu Odpad, město, smrt. |
Milan Novakovic
Friederike Wrobel
Maria Popovici
Nikola Husková
|