In the Solitude
- 3. 4. 2019 / zkušebna Orlí 5. patro, 21.30 - 22. 30, 50 minut
Omlouváme se, ale představení je již vyprodané.
Autoři: Bernard Marie Koltés/ Martin Hodoň
Režie: Martin Hodoň
Hrají: Mark Kristián Hochman, František Maňák
In the Solitudeje autorskou variací hry B. M. Koltèse. Autorská inscenace reinterpretuje filozofickou hru a snahu pertrakovat přes osobní prismu témata jako odcizení, radost, vztah, kontakt a konformitu.
Inscenace, stejně jako hra sleduje postupně se rozvíjející vztah dvou mužů ve vyhrocené situaci obchodu/ dealu. Koncentrovaný dialog je zredukovaný na logické linky jako touha, smrt, hodnota, láska.
Inscenace detailně sleduje přerod postav Dealera a Klienta, jejichž vzájemná odlišnost se v závěru stírá a vytváří z nich rovnocenné partnery na dialog, obchod, vztah, …
- 4. 4. 2019 / učebna 013 / 11.00 - 12.00 , 45 minut
Režie: Daniela Samsonová, Alexandr Minajev
Hraje: Hana Drozdová
„Vlaky, taková konvenčnost...” Obecně oblíbené přivlastňování postav z literárního kánonu končí vždy tím, že se na jejich příběh díváme jako na fakt. Fakt ovlivněný naším soudem. Dopřejme si netradiční soudní proces a rekonstruujme osobní příběh Anny Kareniny pouze na základě otázky ,,Vina nebo nevina?". Není možné postavu představit v celé šíři 917 stran. Balancujeme jen mezi kusými informacemi, jenž nám jsou podávány samotnou obžalovanou. Konvenční *predestinace zde závisí na vašem rozhodnutí. Nezáleží na tom, zda pod vlak opravdu skočí, záleží jen na vašem konečném soudu. (*Predestinace = před destinací = co se stalo před tím, než se vydala na nádraží.)
Life Sentence - The Worst Will Stay
- 4. 4. 2019 / učebna 013 / 17.00 - 18.10, 70 minut
Autor projektu, asistent režie: Radka Kulichová
Autor námětu, režie: Marcel Krištofovič
Hrají: Daniela Vacková, Šárka Šildová, Petra Gluchová, Marcel Krištofovič, Radka Kulichová
Divadelní experiment v českém znakovém jazyce představuje monology čtyř žen obviněných z nejzávažnějšího zločinu. Intimní zpověď v cele předběžného zadržení se stává podívanou pro všechny, reality show, ve které o vině a nevině nerozhodují fakta, ale sympatie. Interaktivní koncept, jehož závěr je výsledkem hlasování diváků, vznikl jako spolupráce neslyšících a slyšících umělců. Představení je tlumočeno do českého jazyka.
- 5. 4. 2019 / zkušebna Orlí 6. patro / 18.00 - 19.00, 45 minut
Režie a dramaturgie: Kamila Konývková Kostřicová
Hraje: Lucie Hrochová
Anotace:
"Je to tak dávný vztah, až někdy mám dojem, že tu byl ještě předtím, než jsme se setkali." Federico Fellini
Autorský sólový multimediální projekt inspirovaný Giuliettou Masina, italskou herečkou a manželkou velkého filmového režiséra.
- 5. 4. / Studio Marta / 14.00 - 15.00, 60 minut
Performer: Daniel Kvašňovský
Supervize: Pierre Nadaud
Coach: Stéphanie N'Duhirahe
Dramaturgie: Karolina Ondrová
“Mnoho sil stálo člověka vypořádat se s rozlehlostí, lákavostí a nebezpečím vzdušného prostoru. Odpoutat se od země znamená zpřetrhat pouta. Ovládnout svoji vlastní fascinaci výškou tak, aby nevedla k záhubě. Hledět do budoucnosti... Do jaké míry je to bezpečné? A má to vůbec být bezpečné? Která pouta zpřetrhat? Co všechno obětovat přeludu, vizi?”
- 6.4. 2019 / sál DNO / 16.00 - 16.30, 30 minut
Hudba: Frederic Rzewski
Interpret: Sára Medková
De Profundis Frederica Rzewského (*1938), je dílem, které zapojením mluveného slova a scénické akce klade na interpreta mimořádné nároky a poskytuje Sáře Medkové možnost uplatnit její interpretační schopnosti a živelnost v plné šíři. De Profundis pro mluvícího klavíristu vzniklo v r. 1992 jako výsledek skladatelova letitého zájmu o dílo Oscara Wilda. Ten napsal De Profundis v roce 1897 ve vězení, kam byl na dva roky uvržen za sexuální obscénnost. Je to vlastně „milostný dopis“ Wildovu milenci, lordu Alfrédu Douglasovi, a zároveň pozoruhodná výpověď umělce, který, vystaven tváří v tvář zoufalé životní situaci, deklaruje svůj umělecký postoj a vztah k umění. Sára Medková dílo provedla na pódiích v Evropě, Číně a USA s paralelně se odvíjejícím videem Lukáše Medka, designér počítačových her.