O škole
Divadelní vzdělávání na HKB je od svého založení proslulé jako inovativní prostor pro mladé herce. Od roku 2007 je program přizpůsoben požadavkům, které na mladé herce dnes klade stále se měnící divadelní svět. Stát se hercem nebo herečkou je výzva. Divadelní studium na HKB poskytuje potřebný čas a prostor pro splnění této výzvy: objevit médium divadla stejně jako sebe sama jakožto herce / herečku, naučit se hereckému řemeslu, najít vlastní divadelní jazyk. HKB poskytuje umělcům kontext pro zpochybňování a rozvíjení jejich vlastních práce. Divadlo nad rámec konvencí divadla. HKB nabízí rámec, tzn. pracovní prostory, workshopy s renomovanými lektory a individuální výuku mentorů. HKB podporuje vytváření sítí s umělci i teoretiky, institucemi a dalšími uměleckými disciplínami. Studenti mohou samostatně pracovat na uměleckých projektech – až už jako performeři nebo autoři, samostatně nebo v týmu, ve své vlastní disciplíně nebo napříč obory.
YES! (maybe) / ANO! (možná)
“ANO! (Možná)” je založena na tématu „čestných rozhodnutí“ a vyzdvihuje produkční proces divadelního představení.
Lidský život je tvořen rozhodnutími. Na cestě k rozhodnutí se vystavujeme neustálému tlaku, což často vede k naší vlastní nejistotě. Vše je však ještě složitější, když jsou do toho zapojeni další lidé. Mezi našimi potřebami a potřebami našich kolegů roste napětí, což způsobuje dilema: Řídím se svým názorem a zůstávám věrný sám sobě nebo věnuji pozornost přáním druhé osoby? Jsme pohlceni našimi vlastními nároky a snažíme se o vlastní nedotknutelnost. Ale naše nedotknutelnost neustále upadá. Vracíme se zpět k otázkám o tom, jak a proč děláme určitá rozhodnutí, nebo jestli si na konci můžeme jednoduše lhát.
Takové otázky a jejich dynamika, existují také v uměleckém tvůrčím procesu. Ať už jako sólista nebo v týmu, musí být učiněna rozhodnutí. Slouží však učinění některých rozhodnutí k úspěchu a rozkvětu uměleckého díla? Marnost a nutkání oslovit svým uměním dav jsou součástí systému, ve kterém je umění generováno a nelze jej od něj oddělit. Existuje spousta různých důvodů, proč by umělcovo ego mohlo být důležitější než poselství jejich umění. Někdy z čistě racionálních důvodů, někdy podvědomě.
Cesta k představení je minovým polem krizí se sebou nebo s ostatními jedinci.
„Je rok 2020 po Kristu a my stále žijeme ve středověku. Stále žijeme s tělem, které má mnohem více barev uvnitř než venku. Stále žijeme s pohádkou lásky a bez jediného dne bez krve. “- Jan Fabre
Autor: Millie Vikanis, Marc Scheufen, Jeanne Le Moign
Překlad: Millie Vikanis, Marc Scheufen, Jeanne Le Moign
Režie: Johannes Mager
Dramaturgie: Millie Vikanis, Marc Scheufen, Jeanne Le Moign
Scéna: Millie Vikanis, Marc Scheufen, Jeanne Le Moign
Kostýmy: Regula Hug
Choreografie: Millie Vikanis
Obsazení:
Millie Vikanis
Marc Scheufen
Jeanne Le Moign
Uváděno v němčině s anglickými titulky.