Již přes 50 let, vychází ze školy East15 profesionální herci, režiséři, divadelní profesionálové a technici, kteří se pohybují na mezinárodní úrovni v oblasti divadla, televize, filmu a rádia. East15 byla založena v Loughtonu na okraji východního Londýna, její zakladatelkou byla Margaret Bury. East15 byla založena na základě práce Joana Littlewooda, který se zúčastnil slavného Theatre Workshop. Začal modernizovat klasické náměty a inspiroval se knihami sociálně angažovaných spisovatelů. Vytvořil tak vynikající soubor, který kombinoval improvizační brilanci s přesnými metodami, technikou, výzkumem, analýzou textu a intenzivním vyjádřením pravdivých emocí. Dřívější přístup byl hodně založen na hereckých metodách Stanislavského, ale v průběhu let se na East15 začaly praktikovat nové přístupy a metody například Michaela Čechova, Rudolfa Labana, Jerzyho Grotowskiho, Jacquese Lecoqa, Petera Brooka a dalších významných osobností.
p
p
Frothing Mouths. Hungry Eyes
“Já jsem ho nenazval psychopatem. Já jsem ho nazval psychopatickým makléřem.”
Syn socialistů přivádí svého nového partnera na rodinnou večeři. Dítě se fotí s plačícími cizinci. Žena přináší kapesníčky, aby uspokojila své fanoušky.
“Pěnící ústa. Hladové oči.” je hra, která nabízí kaleidoskopický obraz rozbitého světa, ve kterém lidé doufají a touží po lásce a péči, ale ve kterém společenské normy a bezprostřední okolí pronikly do naší mysli do té míry, že neposkvrněné spojení je takřka nemožné. V inscenaci, která se pohybuje od absurdního k realistickému, zatímco jazyk se vyvíjí v opačném směru, se ptáme: Kterou pravdu jsme schopni poznat?
„Otočím se a věnuji jim poslední nádherný pohled. Vidím pěnivá ústa a hladové oči, vidím dalekohled, vidím čočky fotoaparátu a drony mimo mé okno.“
Recenze Marcina Rudyho, vedoucího oboru pohybu na East15 a bývalý člen Song of the Goat Theatre:
“Frothing mouths. Hungry eyes.” je jako Marmite (pozn. britská značka kvasnicové pomazánky) – buď ji milujete, nebo nesnášíte. Velká většina lidí, se kterými jsem mluvil, říká, že tuto hru milují, včetně mě. Není to lineární příběh, který by publikum následovalo. Místo toho je to koláž scén, dojmů z naší reality. Velice schopná skupina herců nás nutí ji sledovat a, snad, zamyslet se nad tématy jako je chování ke starším lidem, imigrace, klimatická změna, plastické operace a mnoho dalších a závažnějších záležitostí. Nesledujeme pouze přednášku se spoustou faktů, grafů a dat. Soubor používá velmi specifický a originální smysl pro humor k tomu, aby nás provedl celým představením. Je to svěží, zábavné, zároveň nás to nutí přemýšlet. Velmi chytré a originální divadlo. Vysoce doporučuji.”
Představení “Frothing Mouths. Hungry Eyes.” (autorka Hannah Herno-Toftild, režie Henriette Ulvbjerg Petersen) bylo vytvořené především pro International Festival of New Work – každoroční akce na půdě školy, která dává příležitost studentům absolventských ročníku psát, režírovat a hrát jejich autorské texty, pro studenty divadelní produkce je to příležitost získat zkušenosti v organizaci takového festivalu. Náš soubor se skládá ze studentů z Dánska, Finska, Řecka, Velké Británie, Kypru, Itálie, Portugalska a USA. Díky tomu vzniká kreativní prostředí, ve kterém každý přispívá svou jedinečnou energií ovlivněnou tradicí své domoviny v kombinaci s britskou kulturou a disciplínou. Všichni členové týmu hráli hlavní roli při sestavování tohoto díla, bez tohoto spojení různých kultur by naše hra nikdy nemohla být stejná.
Celý inscenační tým i herci jsou současní studenti East15 Acting school.
Autor: Hannah Hermo-Toftild
Režie: Henriette Ulvbjerg Peterson
Scénář: Hannah Hermo-Toftild, Henriette Ulvbjerg Peterson
Scéna: Henriette Ulvbjerg Peterson
Kostýmy: Toumanova Anna
LIght design: sandra Ostreng Tyrhaug
Hudba: Bernice Rayner
Produkce: Stephanie L. Watson
Foto: Andrew H. Williams
Obsazení:
Marcus Georges
Veikka Kalavainen
Erkida Rista
Jonas Gudmand
Lauren Moore
Hannah Herno-Toftild
Lucrezia Galeone
Pedro E. Ferreira
Natasha Biggs
Francis Thurstun-Crees
Giorgos Ouka