OFF-PROGRAMOVÁ PŘEDSTAVENÍ
Nože do slepic
„Chce to jen vnutit každé věci jméno, tak, jako vrážím nůž do slepičího žaludku.“
Hra současného skotského dramatika Davida Harrowera, odehrávající se v prostředí preindustriálního venkova, tematizuje vztah muže a ženy, vzdělání, patriarchální společnost, předsudky nebo neustále přítomné hodnotící oko vesnice. Mladá žena, čerstvě vdaná za vesnického „hřebce“, se učí pojmenovávat věci kolem sebe. Setkává se s mlynářem, který je kvůli svému vzdělání na okraji venkovské společnosti. Cesta za poznáním se nutně musí promítnout i do jejího manželství.
Režie: Alexandra Bolfová
Dramaturgie: Karolína Ondrová
Obsazení: Barbora Bezáková, Pavel Šupina, Petr Németh, Jordana Blažkov, Marie Klemensová, Lucie Kučerová
Ze života loutek
Představení vzniklo z programu výuky druhého ročníku činoherního herectví metodou metaforického herectví. Etudová improvizace na téma Pinocchio (Colodi) a Buratino - Zlatý klíček. (Tolstoj)
Příběh vytváří konflikt mezi tvůrcem a diktátorem. Do země loutek, které vládne robot-diktátor Karabas Barabas, se vkrádá dřevěná loutka Buratino, vytvořená jako svobodná myslící duchovní bytost. Její první den na světě rozpoutá skoro revoluční události. V nich každý dostává možnost se proměnit, polidštit a vůbec změnit svůj názor na svět.
Režie: Oxana Smilková
Obsazení: Druhý ročník činoherního herectví
V samotě
Inscenace V samotě je autorskou variací hry B-M. Koltésa V Samotě bavlníkových polí.
Autorská inscenace interpretuje filozofickou hru a snaží se, přes osobní prizmu pertraktovat témata jako odcizení, radost, vztah, kontakt a konformitu.
Režie: Martin Hodoň
Obsazení: Mark Kristián Hochman, František Maňák
Mistr
Experimentální hudebně-dramatické dílo se zabývá uzavřeností. osamělostí a světem iluzí každého z nás. Je o rozporech a společných prvcích mezi iluzí a skutečností. Časté je střídání představy s realitou. Naráží tím na vnitřní rozpory mnohých z nás vůči okolnímu světu. Mistr je archetypem, který má většina z nás v sobě. Zobrazuje touhu po řízení okolí. Téměř všechny postavy se v průběhu představení schovávají za masky a mění povahu, jako důkaz toho, že člověk využívá v každé situaci jinou tvář a pomalu se ztrácí v tom, kdo vlastně je. Hudební doprovod je složený z klavíru, violoncella, basklarinetu a bicích. Celý prostor bude jedna velká scéna, tedy i diváci budou součástí představení. Obsazení je minimalistické spojováním několika postav do jednoho představitele.
Režie: Zuzana Fischerová
Dramaturgie: Zuzana Fisherová
Obsazení: Michal Marhold, Michael Robotka, Jana Vondrů, Pavel Slivka, Pavla Radostová, Ľuboš Melničák, Pavel Šabacký, Martina Forgáčová, Tadeáš Hoza
Otisk
Zrození ve tmě. Objevování a nacházení sebe samých s možností zanechat stopu. Každým otiskem píšeme vlastní historii.
Režie: Michal Horáček
Dramaturgie: Michal Nagy
Obsazení: Michal Nagy, Nikola Dubovanová
Dům
Inscenace Dům Ateliéru Výchovné dramatiky pro Neslyšící v režii Zoji Mikotové je volně inspirována dramatem Dům Bernardy Alby španělského básníka a dramatika Federica Garcíi Lorcy. Dům je symbolem mnoha protichůdných asociací – je to místo, které symbolizuje bezpečí, ale skrývá i tajemství toho, co se děje uvnitř... A jsou to zejména vztahy a emoce, které se v domě ukrývají – láska, touha, smutek, zoufalství, závist, naděje, krutost a svazující konvence... Příběh žen v domě skýtá mnoho paralel a tím je současný. Vizuálně pohybová inscenace také nabízí divákům prožitek a vhled do vzpomínek a snění jednotlivých aktérek. Kromě vizuálně pohybové složky inscenace je nedílnou součástí hudba a znakový jazyk.
Režie: Zoja Mikotová
Dramaturgie: Veronika Broulíková
Obsazení: Barbora Dohnalová, Aneta Hegyiová, Nika Jáňová, Veronika Křížová, Markéta Kunášková, Věra Lištvanová, Veronika Mikulová, Nikola Váňová