OFF-PROGRAM

Off-programová představení nabízí divákům festivalu seznámení s tvorbou studentů Divadelní fakulty JAMU. Vybrané inscenace vznikaly v rámci studijních programů a ročníkových zadání. Snažili jsme se vybrat představení napříč ateliéry, projekty a žánry.

 

Na scénu

Režie:

Dalibor Buš

Supervize:

Ludvík Kavin

Dramaturgie:

Radim Svoboda

Scénografie:

Kolektiv

Zvuk:

Dalibor Buš/Adam Dudek

Světlo:

Vojtěch Matulík

Hrají:

Dominik Teleky

Anotace:

Jakmile vyjdeš ze své šatny - lůna, hraješ. Jakými způsoby lze zahrát svou „životní roli“? A co když to nejde? Taneček, trochu zpěvu i něco z herectví…
Monodrama na scénu pojednává o životních událostech jednoho člověka. Eduard Vanek se retrospektivně podívá na to, jak svou roli doposud hrál. Vzpomínání ho přivede až do přítomného okamžiku na scéně. Uvědomí si něco? Kdyby dostal druhou šanci, žil by jinak?... Taky je možné, že to byl jenom sen a jeho první krok „na scénu “ ho teprve čeká.


Tvrdošíjný lovec

Režie:

Tereza Agelová

Dramaturgie:

Tereza Agelová

Hrají:

Klára Jírovská, Lucie Kučerová

Anotace:

Groteska, na kterou si posvítíme.
Pozor! Ve čtvrtém patře probíhá lov. Jelen ještě nebyl uštván. Román na pokračování ještě nezazněl. A co Jaroslav - odejde? Jestli už slyšíte halali, brzy bude konec. Anebo začátek?


Mezizemí

Režie:

Martin Šalanda, Tereza Sikorová

Scénografie:

Monika Urbášková

Produkce:

Soňa Alexová

Hrají:

Martin Šalanda, Tereza Sikorová

Anotace:

Kolik nás je mezi námi? Kolik nás je v nás samotných?
Tvůj svět se navrací do útrob, kde končí hranice, a začíná spojení. Forma mě s tebou. Každý rituál má své období přechodu, doby kdy nepatříš ani, ani… Prostor je stavem duše. Je to volba. „Za dlouhých nocí mudrujeme jak uchopit měsíc.”

 

Můj pokojíček

Režie:

Igor Dostálek

Pedagogický dohled:

Nika Brettschneiderová

Produkce:

Kateřina Chromečková

Technologie:

Adam Gazárek

Hrají:

Jan Mansfeld

Anotace:

Důvod a způsob převyprávění Honzových skutečných vzpomínek hledáme ve fiktivních (a možná i trochu skutečném) nezvykle osobním vztahu ke svému pokojíčku v bytě u rodičů v Českých Budějovicích.


Neidentifikovatelné lidské ostatky a pravá podstata lásky

Režie, dramaturgie:

Petr Štěpán a Miroslav Ondra

Scéna, kostýmy:

Petr Štěpán a Miroslav Ondra

Produkce:

Ondřej Halámek

Hrají:

Diana Velčická, Dagmar Křížová, Kristýna Daňhelová, Veronika Morávková, Marianna Polyáková, Paulína Palmovská, Robin Schenk, Ondřej Halámek, Jonáš Florián, Marco Salvadori

Anotace:

Hra kanadského autora je tragikomickým vhledem do života několika sexuálně frustrovaných mladých lidí, kteří se snaží najít pravou lásku, zatímco město, ve kterém žijí, je paralyzováno strachem ze sériového vraha. Candy hledá ideálního partnera a v mezičase koketuje se ženami, její spolubydlící, gay David je přesvědčen, že láska neexistuje, teenager Kane o sobě tvrdí, že je heterosexuál, ale zdá se, že je zamilovaný do Davida, Bernie je ztracená existence, lesbička Jerri miluje Candy, Benita, prostitutka a médium, pozoruje okolní sexuální hemžení s velkým zájmem a všichni si vyprávějí strašidelné historky o mrtvých a realita je stejně děsivá.



Ze skicáku

Režie, dramaturgie:

Oxana Smilková

Scéna, choreografie:

Oxana Smilková

Produkce:

Stanislav Čaban

Technologie:

Barbora Sosnovcová

Dramaturgie:

Martina Apostolova

Hrají:

Šimon Bilina, Matyáš Darnady, David Hruboš, Dana Jaceková, Ondřej Kolín, Aneta Klimešová, Michal Kraus, Vít Malecha, Radek Melša, Viktória Pejková, Simona Rejdová, Anna Řeháková

Anotace:

Etudové představení „Ze skicáku” vzniklo na základě práce studentů prvního ročníku činoherního herectví a bylo převedeno na jejich závěrečné semestrální zkoušce. Po prezentace divákům bylo vybráno několik etud a cvičení spojených s hlavní metodou výuky v ateliéru - metaforickou technikou v autorském herectví a vytvořením vlastního obrazného jazyka etud v tématu „polidštění živé bytosti”. Objektem zkoumání procesu proměny byli lidé, zvířata a předměty.


Macbeth ... kroky ... ostří

Režie:

Vítězslav Dvořák

Dramaturgie:

Jakub Liška

Produkce:

Zuzana Kernová

Hrají:

Petr Hanák, Markéta Hausnerová, Dominik Teleky, Jaroslav Tomáš

Anotace:

Macbeth … kroky … ostří je inscenace složená z několika scén prvního a druhého dějství Shakespearovy tragédie Macbeth. Konkrétně se zabývá částí příběhu po zabití krále Duncana. Je koncipována
jako temný rituál přechodu, během kterého se v dobrém a ctnostném Macbethovi probudí jeho skryté agresivní pudy a úplně jej ovládnou.


Skříňáci

Autor hry:

Aneta Červená, Vojtěch Hříbek

Režie:

Aneta Červená, Vojtěch Hříbek

Dramaturgie:

Šimon Peták

Scénografie:

Anna Chrtková

Zvuk:

Petra Gobelová, Jan Mach, Lukáš Novotný

Světla:

Jonáš Garaj, Michal Fridrich

Hrají:

Aneta Červená, Vojtěch Hříběk

Anotace:

Sourozenci žijící společně ve skříni. Díky svým snům a fantaziím se dostávají do nejrůznějších situací. Vše je, ale pouze v jejich hlavě a jednoho dne je jejich pohoda narušena.


Parolapolea

Choreografie:

Viktor Černický

Coaching:

Jaro Viňarský

Scénografie:

Stanislav Cibulka

Sound design:

Panáčik

Light design:

Zuzana Režná

Produkce:

Markéta Štefanová

Hraje:

Viktor Černický

Anotace:

Odrazovým mostíkom pre predstavenie je otázka vplyvu okolitého prostredia na ľudské jednanie. Parolapolea zvyšuje viditeľnosť fyzického sveta, ktorý vytŕha človeka z nečinnosti a uvádza ho do pohybu. Gravitačná sila, zotrvačnosť, objem priestoru, svetlo a zvuk, to všetko sú činitele, na ktoré reagujeme v každom momente nášho žitia. Ako sa v pôsobení toľkých síl a parametrov, ktoré celkom prirodzene určujú náš spôsob existencie, prejavuje ľudská vôľa? Sólo pre jedného tanečníka, dve tyčky a tri rozmery vonkajšieho sveta.
Poďakovanie za vytrvalú pomoc pri tvorbe predstavenia patrí Pierrovi Nadaudovi, Tomáši Hubáčkovi, Ivane Kloubkové, Jakubovi Círovi, Kamile Murlové, Šimonovi Petákovi, Studiu Marta a Divadlu na Orlí. Predstavenie vzniklo za podpory Fondu rozvoje vzdělávací a umělecké činnosti JAMU.


MILA

Režie:

Marie Svobodová

Dramaturgie:

Šimon Peták

Produkce:

Petra Srbová

Hraje:

Marie Svobodová

Anotace:

Možná, že špatně spí. Možná, že trpí nedostatkem snů. A tak se stáčí, zalézá hlouběji do ulity svých představ. Až tam, kde se setkává starý člověk s dítětem.


TOPlist