Kategorie: Novinky

Rozhovor s koordinátorkou festivalu

Rozhovor s koordinátorkou  festivalu26. března 2013 | Každý rok festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER koordinuje jiný student oboru Divadelní manažerství Divadelní fakulty JAMU. Letos (dle jejích vlastních slov) tu čest dostala studentka třetího ročníku Tereza Koudelová.

Co všechno musí koordinátor zvládat? Jaké jsou tvé kompetence?

Vstřebávat informace, hodně informací. Musím mít přehled o veškerých pracích na festivalu, situaci v organizačním týmu i na škole. Jednám s týmem, fakultou, veřejností, zkrátka se všemi, s kterými má festival co dočinění. S týmem formujeme festival dohromady už velmi dlouho dopředu. Když se nejsme schopni dohodnout, tak mám poslední slovo.

Kdy se začal chystat letošní ročník Encounteru?

Pokud si dobře pamatuji, tak jsme se s mými spolužáky nad chystáním letošního ročníku poprvé potkali v prosinci 2011. Tehdy to pomalu začalo. Samozřejmě jsme hned nevytvořili přesnou koncepci. Ta se formovala velmi dlouho. Každopádně nyní pracujeme již více než rok.

Kolik lidí se podílí na přípravě letošního ročníku?

Je nás hodně. Základní tým tvoří 37 lidí. Jsou to hlavně studenti divadelního manažerství, technologie, režie a dramaturgie. Tento počet studentů se festivalu věnuje od začátku akademického roku 2012/2013, velká část i déle. Jak se blíží samotný festival, připojují se další studenti fakulty i lidé mimo ni.

V čem bude letošní festival jiný než předchozí? V čem je festival Encounter výjimečný?

Každý ročník Encounteru je jiný. Dělají ho jiní studenti, účastní se jiné školy, a s tím se pojí i jiná festivalová atmosféra. Každopádně letos se snažíme otevřít návštěvníkům nejen divadelní sály, ale i prostory naší fakulty (např. Chill out room, Dalibar).

Co se týká výjimečnosti Encounteru, ta spočívá v jeho tradici, velikosti, poslání nabádajícím k setkávání, poznávání a diskuzi.

Pro můj tým je to navíc ještě velká škola. Učíme se organizaci, marketingu, fundraisingu, vedení lidí, komunikaci s médii a spoustě dalších věcí.

Jaké problémy jsi musela / jste museli doposavad překonat?

Problémy vždycky byly, jsou a budou. Je zajímavé, že prakticky každý rok nastane problém s odřeknutím účasti některé ze škol. Ani nám se to letos nevyhnulo. Z velmi závažných důvodů nepřijede italský soubor z Theatre Academy of Rome Sofia Amendolea. Velmi nás to zamrzelo, ale naštěstí máme vynikající náhradníky z Krakova. Musím říct, že mimo tuhle jsme se zatím setkali jen s komplikacemi, které se vždy podařilo rychle vyřešit. Doufám tedy, že nám to vydrží i v průběhu celého festivalového týdne.

Stihneš během festivalu dělat něco jiného než pracovat?

To záleží na situaci. V ideálním případě by mělo všechno fungovat jak má a já bych měla mít čas účastnit se festivalu jako běžný (i když poněkud více zainteresovaný) divák. Vzhledem k tomu, jak moc šikovný mám tým, předpokládám, že průběh festivalu bezproblémový bude a já stihnu jak zhlédnout představení, tak i být s týmem a podporovat ho.

Co by si divák neměl nechat ujít?

NIC! Opravdu! Máme nachystaný krásný hlavní program i offprogram. Kromě představení, která jsou hlavní náplní festivalu, je možnost zúčastnit se diskuzí, večírků, Meeting Point Party, workshopů, soutěží... Všechno tohle stojí za to!

A jestli někdo něco nestihne, tak ať si o tom alespoň přečte v Meeting Pointu. :-)

Připravil Matěj Randár
šéfredaktor zpravodaje Meeting Point

 

print Formát pro tisk

TOPlist