Jardo...! Domů!

Kritéria výběru přestavení pro festival SETKÁNÍ 2002

Organizační požadavky

  • Celkem se vybírá 15 představení (podmínka je jedno představení z JAMU, DAMU a VŠMU), zbývá tedy vybrat 12 zahraničních účastníků.

Doporučená kritéria pro komisi

  • Je zapotřebí vybrat představení, ve kterém účinkuje maximálně 13 herců.
  • Mělo by se upřednostnit studentské představení (tvůrčí tým složený pouze ze studentů).
  • Přihlášky by měly splňovat všechny formální náležitosti:
    • obsahová úplnost požadovaných údajů v přihlášce
    • dodržení statutu festivalu (účastnit se mohou pouze studenti)
    • dodání všech požadovaných dokumentačních materiálů:
    • fotky, minimálně 2 (do 31. 1. 2002)
    • program představení (do 31. 1. 2002)
    • videozáznam představení (do 31. 1. 2002)
  • Předpokladem pro výběr by měla být srozumitelnost představení.
  • Z jedné přihlášené země by neměl být vybrán více než jeden soubor.
  • Upřednostňovány jsou školy, které se festivalu ještě nikdy (nebo dlouhou dobu) neúčastnily.
  • Důraz by měl být kladen na přiměřenou délku představení.
  • Zohledňuje se technická náročnost inscenace.
  • V souhrnu se dává akcent na zaměření festivalu:
    • nové formy a metody herectví
    • výchova k herectví v 21.století
    • originalita, tvůrčí přístupy, pedagogický přínos, nová metoda

Komise a pravidla výběru představení celkem 11 členů v tomto složení:

děkan DIFA JAMU

  • prof. PhDr. Václav Cejpek

proděkan DIFA JAMU

  • prof. Mgr. Petr Oslzlý

3 dramaturgové

  • Pavla Kadlčíková (II. D)
 
  • Milan Kaplan (II. D)
 
  • Vendula Borůvková (IV. D)

2 režiséři

  • Hana Mikolášková (II. R)
 
  • Pavel Baďura (V. R)

1 RTDS

  • Jaroslav Daňa (II. RTDS)

1 manažer

  • Petra Matúšů (II. DM) *

1 jevištní technolog

  • Vilém Jonáš (II. JT)

1 herec

  • Dalibor Přecechtěl (III. H)

* osoba odpovědná za organizaci projekcí

  • Hromadné projekce budou organizovány na 104 v budově DIFA JAMU v těchto dnech: 4.-8.2., 11.-12.2. 2002 (konkrétní plán bude upřesněn během ledna 2002)
  • Budou vyhotoveny kopie každé zaslané videokazety, pro ty členy komise, kteří se ze závažných důvodů nebudou moci účastnit hromadných projekcí
  • 13.2. proběhne diskuse o shlédnutých představeních, na základě které budou vybráni účastníci festivalu veřejným hlasováním v rámci komise (bude z ní pořízen dokumentační audio záznam).
  • V případě, že se na vybraném představení neshodne min. 8 členů komise, bude muset proběhnou další diskuse, pakliže ani poté nebude souhlasit 8 členů, bude stačit 6 souhlasných vyjádření k nominaci představení
  • Jestliže některý ze členů komise neshlédl určité představení, nemůže se zapojit do hlasování o tomto představení a tím pádem se poměrně snižuje počet hlasů nutných k výběru představení, tzn. 10 hlasujících - 7 hlasů rozhoduje, 9 hlasujících – 6 hlasů rozhoduje atd.
Jardo...! Dom¨!